Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO POUKLADANE.PL

§ 1
Postanowienia ogólne
 
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w tym m.in. zasady świadczenia usług drogą elektroniczną
oraz warunki zawierania i wykonywania Umów sprzedaży. Regulamin wskazuje także sposoby realizacji uprawnień Klientów,
w tym Konsumentów, wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności wynikających
z Ustawy o prawach konsumenta oraz Kodeksu cywilnego). Postanowienia Regulaminu nie ograniczają ani nie wyłączają jakichkolwiek
uprawnień Klientów przysługujących na podstawie bezwzględnie wiążących przepisów prawa.

Niniejszy Regulamin określa warunki zawierania i wykonywania umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem witryny www.poukladane.pl prowadzonej jest przez poukladane.pl Renata Filak z siedzibą w Częstochowie (42-229) przy ul. Bukowej 30 NIP 949-216-82-46, zwanym w dalszej części regulaminu sprzedającym.

Dane kontaktowe:

  • adres do doręczeń: poukladane.pl, 42-229 Częstochowa ul. Bukowa 30 z dopiskiem „Sklep internetowy”;
  • e-mail: sklep@poukladane.pl



2. Wymienione poniżej terminy, użyte w niniejszym Regulaminie, mają następujące znaczenie:

a. Klient – korzystająca ze Sklepu internetowego: (1) osoba fizyczna (2) osoba prawna albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną. W celu korzystania ze Sklepu internetowego, osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych powinna uzyskać, w każdym przypadku gdy wymagają tego powszechnie obowiązujące przepisy prawa, zgodę przedstawiciela ustawowego; osoba prawna
i jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną mogą działać wyłącznie przez osoby umocowane. Podmioty, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, są obowiązane do przedłożenia, na żądanie Sprzedawcy, potwierdzeń odpowiednio: zgody przedstawiciela ustawowego albo swojego umocowania.

b. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2337 ze zm.).

c. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

d. Koszyk – usługa świadczona przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, umożliwiająca Klientowi złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez: zapamiętanie wybranych Produktów (również
po zakończeniu sesji przeglądarki, co jednak nie oznacza zapewnienia dostępności Produktu ani jego rezerwacji), podanie danych niezbędnych do złożenia Zamówienia, umożliwienie wpisania ewentualnych kodów rabatowych, podsumowanie ceny oraz kosztów dostawy, wybór miejsca
i formy dostawy oraz sposobu płatności. Koszyk umożliwia Klientowi złożenie jednocześnie więcej niż jednej oferty zawarcia Umowy sprzedaży.

e. Produkt – towar (rzecz ruchoma) przeznaczony do sprzedaży w Sklepie internetowym. Wszystkie Produkty są fabrycznie nowe.

f. Produkt outlet – używany towar (rzecz ruchoma) z drobnymi wadami fizycznymi lub po zwrotach przeznaczony do sprzedaży w Sklepie internetowym.

g. Sklep internetowy – platforma e-commerce prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.poukladane.pl (wraz z podstronami), w ramach której zawierane są Umowy sprzedaży oraz umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

h. Sprzedawca – poukladane.pl z siedzibą w Częstochowie, 42-229 Częstochowa ul. Bukowa 30, numer NIP: 949-216-82-46 oraz REGON 243301302, będąca stroną umów zawieranych w ramach Sklepu internetowego (w tym Umów sprzedaży) oraz administratorem strony internetowej Sklepu internetowego.

i. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zawarta na odległość, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zgodnie z postanowieniami Regulaminu i bezwzględnie wiążącymi przepisami prawa. Każdy Produkt objęty Zamówieniem jest przedmiotem odrębnej Umowy sprzedaży.

j. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2337 ze zm.).

k. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).

l. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia jednej lub więcej Umów sprzedaży na odległość. Zamówienie może obejmować więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy sprzedaży (tj. obejmować więcej niż jedną sztukę Produktu lub obejmować więcej niż jeden rodzaj Produktu), jednakże każda oferta stanowi odrębną podstawę do zawarcia odrębnej Umowy sprzedaży.

 
3. W sklepie internetowym www.poukladane.pl  podane są ceny są netto oraz ceny brutto towarów . Ceny wyrażone są w złotych polskich i nie obejmują kosztów wysyłki. Podane ceny są obowiązującymi w chwili zamówienia.

4. W przypadku umów zawieranych z przedsiębiorcami  sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów oraz cen przesyłek, wprowadzania i usuwania towarów z oferty oraz wprowadzania i odwoływania akcji  promocyjnych.

5. W przypadku umów zawieranych z przedsiębiorcami zawartość strony www.poukladane.pl stanowi wyłącznie informację handlową i nie jest  ofertą w rozumieniu art. 66. Ust. 1 Kodeksu Cywilnego. Jest ona tylko zaproszeniem do rokowań w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

§ 2
Zamówienia

1. Zamówienia są przyjmowane za pomocą formularza znajdującego się na stronie www.poukladane.pl  24 godziny na dobę. Zamówienia złożone w dni powszednie po godzinie 12-stej, oraz niedziele i święta rozpatrywane będą w najbliższym dniu roboczym. Kupujący zostaje poinformowany e-mailem o złożeniu zamówienia w sklepie.

2. Złożenie zamówienia jest wiążące w chwili, gdy na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail trafi informacja zwrotna od sprzedawcy potwierdzająca złożenie zamówienia.

3. Kupujący może wprowadzić zmiany w zamówieniu do czasu gdy zamówienie nie zostało jeszcze wysłane firmą kurierską.

4. Złożenie zamówienia oznacza zapoznanie się z treścią niniejszego regulaminu.

5. Istnieją trzy „drogi” umożliwiające zakupy:
a/ Pierwsza – dla klienta zarejestrowanego w bazie, bez potrzeby ponownego wpisywania swoich danych. Jest to, najszybsza forma składania zamówień, najpewniejsza - praktycznie uniemożliwiająca błędy adresowe.
b/  Druga – szybkie zamówienie dla klienta, który kupuje w naszym sklepie po raz pierwszy, a nie chce, bądź nie ma czasu na rejestrację. Wymaga wypełnienia    wszystkich pól dotyczących danych zamawiającego i danych wysyłki.
c/  Trzecia – dla klient, który składając zamówienie, chce od razu zarejestrować się w        naszej bazie, jako stały klient. Umożliwiająca zapamiętanie danych adresowych –  przy następnej wizycie nie ma potrzeby wpisywania ich ponownie.

§3
Realizacja zamówienia
 
1. Warunkiem realizacji zamówienia jest dostępność towarów w magazynie. W przypadku  niedostępności części towarów objętych zamówieniem Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji.

2. W przypadku umów o wartości powyżej 3000,00 zł wymagane jest wcześniejsze wpłacenie zaliczki w wysokości 30% wartości zamówienia płatnej przed uruchomieniem realizacji  zamówienia.
 
3. W przypadku zamówień składających się z kilku produktów o różnym czasie dostępności, a mającym zostać doręczonym w jednej przesyłce, termin realizacji będzie uzależniony od   skompletowania pełnego zamówienia, chyba, że strony postanowią inaczej.

4. Czas realizacji zamówienia liczy się od daty potwierdzenia i jest zgodny z dostępnością    produktów, która jest określana każdorazowo dla poszczególnych produktów.

5. Informacje o kosztach związanych z wysyłką towaru wysyłamy drogą mailową.

6. Podczas odbioru przesyłki kupujący ma obowiązek sprawdzić stan techniczny przesyłki w obecności pracownika firmy kurierskiej. Należy zwrócić szczególną uwagę na wszelkie uszkodzenia opakowania. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, Kupujący zobowiązany jest spisać protokół uszkodzenia/druk reklamacyjny sporządzony w momencie odbioru towaru w obecności kuriera i podpisany przez niego.

7. W przypadku umów zawieranych z przedsiębiorcami sporządzenie protokołu reklamacyjnego o którym mowa
w pkt. 6 jest warunkiem rozpoznania reklamacji.

§4
Płatności

Klient może wybrać jeden z poniższych sposobów realizacji płatności:
GOTÓWKĄ – przy odbiorze towaru od kuriera (przesyłka pobraniowa) lub przy odbiorze osobistym w siedzibie firmy
PŁATNOŚCI ONLINE (BLIK oraz AutoPay)
PRZELEWEM TRADYCYJNYM na konto sklepu (nr rachunku bankowego znajduje się na stronie w zakładce Kontakt). Zamówienia realizujemy po zaksięgowaniu pieniędzy na Naszym koncie. Weryfikacja płatności do 3 dni roboczych.
ZAPŁAĆ PÓŹNIEJ - PayPo

Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.

§5
Dostawa towaru

Zamówiony towar dostarczamy za pośrednictwem:
Firmy kurierskiej GLS
Paczkomatów firmy InPost
Poczty Polskiej
Czas dostawy maksymalnie 48 godziny robocze.

Realizacja zamówienia w sklepie internetowym wynosi średnio 3 dni robocze liczone od
momentu złożenia zamówienia. Do tego czasu należy dodać czas przewoźnika, który jest podany
powyżej.
Odbiór osobisty - adres odbioru poukładane.pl Renata Filak, ul. Bukowa 30, 42-229 Częstochowa.

§6
Promocje

W przypadku sprzedaży produktów promocyjnych, których ilość jest ograniczona realizacja
zamówienia uzależniona jest od kolejności wpłynięcia zamówienia do sprzedawcy.

§7.
Reklamacje

1. Sprzedawca odpowiada względem Klienta, w razie braku zgodności towaru (Produktu) z umową. Zasady odpowiedzialności Sprzedawcy określa Ustawa o prawach konsumenta.

2. Sprzedawca obowiązany jest do dostarczenia Produktu bez wad.

3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.

4. W celu zgłoszenia niezgodności Produktu z umową (zgłoszenia reklamacji), zalecane jest, aby Klient: (1) opisał wadę i podał datę jej stwierdzenia, (2) zgłosił wybrane żądanie doprowadzenia Produktu do stanu zgodnego z umową albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, (3) wykazał zawarcie Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą (np. podał numer Zamówienia, dołączył kopię paragonu lub faktury VAT, dołączył wydruk z karty płatniczej), (4) podał dane kontaktowe oraz (5) preferowany sposób powiadomienia o rozpatrzeniu reklamacji (np. e-mail lub SMS). Zalecenia, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, nie są warunkiem zgłoszenia reklamacji.

5. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może żądać: (1) wymiany Produktu, (2) usunięcia wady, a także jest uprawniony do: (3) złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo (4) odstąpienia od umowy. Szczegółowe zasady korzystania z tych uprawnień, w tym ograniczenia
w ich stosowaniu, a także uprawnienia Sprzedawcy, określa Ustawa o prawach konsumenta.

6. Zgłoszenie reklamacji może nastąpić w oparciu o formularz reklamacyjny udostępniony
w ramach Sklepu internetowego (zakładka „Reklamacje").

7. W celu rozpatrzenia reklamacji, zalecane jest dostarczenie Produktu Sprzedawcy, aby umożliwić jego zbadanie. Produkt powinien być dostarczony na adres Sprzedawcy.

8. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

9. Dodatkowe informacje na temat reklamacji z tytułu niezgodności Produktu z umową (m.in. najszybsze metody zgłoszenia reklamacji) znajdują się w zakładce „Reklamacje", udostępnionej w ramach Sklepu Internetowego.

10. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona wobec Klienta niebędącego Konsumentem ani osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Za każdym razem, gdy w treści niniejszego paragrafu mowa jest o Konsumencie, należy przez to rozumieć także osoby fizyczne, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.

11. Niezależnie od uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową, niektóre Produkty mogą być objęte także gwarancją producenta lub dystrybutora (Sprzedawca nie udziela dodatkowej gwarancji na Produkty). Uprawnienia wynikające z udzielonej gwarancji określa każdorazowo dokument gwarancyjny dołączony do Produktu lub udostępniony w innej formie przez producenta lub dystrybutora.

12. Tryb reklamacji z tytułu usług świadczonych drogą elektroniczną jest opisany w § 3.

13. W celu zgłoszenia reklamacji dotyczących kwestii innych niż niezgodność Produktu z umową lub świadczenie usług drogą elektroniczną zaleca się odpowiednie zastosowanie trybu opisanego
w § 3.



§8.
Ustawowe prawo odstąpienia od umowy

1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (z wyjątkiem kosztów wynikających
z powszechnie obowiązujących przepisów prawa).

2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
 
a. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany
do przeniesienia jego własności - od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
  • obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia
    w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części,
  • polega na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
b. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.

3. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu
od umowy. Oświadczenie można złożyć za pomocą formularza stanowiącego Załącznik
nr 1 do Regulaminu lub za pomocą formularza udostępnionego w ramach Sklepu internetowego (zakładka: „Zwroty i wymiany"). Korzystanie z tych formularzy nie jest obowiązkowe.

4. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

5. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
  • w formie pisemnej na adres: poukladane.pl Renata Filak, 42-229 Częstochowa, ul. Bukowa 30 z dopiskiem „Sklep internetowy”;
  • w formie    elektronicznej poprzez wysyłkę wiadomości e-mail na adres: sklep@poukladane.pl
6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego drogą elektroniczną.

7. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

8. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

9. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie zwróci Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

10. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt.
Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Sprzedawca wskazuje następujący adres do zwrotu Produktu: poukladane.pl, 42-229 Częstochowa
ul. Bukowa 30 z dopiskiem „Sklep internetowy”.

Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść.

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech
 i funkcjonowania Produktu.

11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w stosunku do umów:

a. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

d. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub
ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

e. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

f. zawartej w drodze aukcji publicznej;

g. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

12. Uprawnienia Konsumenta, o których mowa w niniejszym paragrafie powyżej, przysługują również osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej. Za każdym razem, gdy w treści niniejszego paragrafu mowa jest
o Konsumencie, należy przez to rozumieć także osoby fizyczne, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.
 
§ 9 Ochrona danych osobowych
 
1. Sprzedawca, jako administrator danych osobowych, przetwarza dane osobowe Klienta w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia Umowy sprzedaży lub korzystania z określonych usług świadczonych drogą elektroniczną.

3. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych Klienta zawarte są w zakładce „Polityka prywatności" udostępnionej w ramach Sklepu internetowego.

4. W kwestiach dotyczących ochrony danych osobowych, Klient może skontaktować się bezpośrednio ze Sprzedawca, wysyłając wiadomość na adres e­mail: sklep@poukladane.pl
 

§10.
Postanowienia końcowe


1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, a w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy
o prawach konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Postanowienie,
o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie ma zastosowania, jeżeli bezwzględnie wiążące przepisy prawa wskazują inne prawo właściwe.

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl